donderdag 10 juni 2021

Seppe zijn papa bouwt een huis.

 In ons huis klinken heel veel geluiden.

 De hond die blaft, de kraan die loopt, ik hoor de bel.

Soms klinkt het heel erg hard, soms klinkt het heel erg zacht.

Maar ik luister goed want ik wil alles horen. 



Seppe zijn papa is een aannemer... samen hebben we ontdekt wie en wat we allemaal nodig hebben om een huis te bouwen: een architect, een metser, een schrijnwerker, een loodgieter,...

De bouwvakkers uit de dikkie dik klas. 



















We knutselen een geschenkje voor onze lieve papa's. 



Spelen met de verschillende werfauto's. 














Hoe laten we een lichtje branden? 





In onze zandbak hebben we geleerd hoe we moeten metsen. 






In het architectenbureau hebben we geleerd hoe we een plan moeten tekenen voor een huis. 









We leren woordstukjes klappen. 


We gingen op stap en bekeken de verschillende soorten huizen. 






Ik teken mijn huis. 



Op woensdag 9 juni was er een werkatelier: onze klusjesman Franky heeft ons geleerd hoe we moeten metsen. 




Op donderdag 10 juni was het zonsverduistering. We keken met zijn allen door een eclipsbril naar de zon. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten